Merak ettiklerinizi Arayın :)

22 Mart 2013 Cuma

Babaannemin Tespihi :)

Başlık biraz enteresan gelmiş olabilir :)
Babaannemin tespihlere karşı ayrı bir ilgisi var :)
Hacdan dönen akraba ,kolu komşu herkesi ziyaret eder hediye gelen tespihi de alır eve döner...
Hatta hacıdan ziyade tespihi ziyarete gider :))

O kadar çok tespihi var ki..Hepsine karşı derin bir sevgi ve ilgisi var :))
Tespihleriyle arasında duygusal bir bağ var ...
Henüz bende anlayabilmiş değilim,tespihleriyle arasında ki bu duygusal yakınlığı :)

Geçenlerde evin içinde, heycanlı bir şekilde bir şeyler aramaya başladı..
O kadar üzgündü ki;meğerse babaannemin  elinde ki tespih kaybolmuş..
Koleksiyonundan bir tane çıkarıp onu kullanmak yerine,gidip gelip'' ah ah gitti tespihim'',''o çok farklı bir tespihdi'',''diğerlerine hiç benzemiyordu'',''gitti gül gibi tespih'',deyip durdu :)
Bende , heycanla  takip ediyorum bu arada  babaannemi .
Resmen inat edip, nerdeyse 90 taneye yakın  tespihin  arasından bir tane çıkarıp kullanmadı yah..
Günler süren arama,iz sürme çabalarına rağmen bulamayınca ev ahalisinden şüphelenmeye başladı bir ara :)
hehehhe..

''abdest almaya gitmeden önce koymuştum koltuğun üstüne'' derken de şüpheyle bana bakıyor o arada :)
itiraf edip''evet ben aldım'' dememi bekliyordu herhalde :)

günlerce attığı  triplerde cabası :)
Normal normal otururken aniden ''gitti en güzel tespihim gitttii'' diyip yine dertlenme bölümüne geçiyordu :)
Yıllara meydan okuyan babaannem,bir tespih uğruna  bir kaç günde çöktü...
''ahiret arkadaşını'' kaybetmiş gibi hüzünle bakıyor etraflara..belki bulurum ümidiyle :)
Babam baktı olacak gibi değil, evde ki kahverengi bir tespihi verip,''bu senin tespihin'' diyince içi rahatladı kabullendi o tespihi ..
Biz de rahatladık haliyle :)

2 yorum:

  1. Anlatima bittim ya :)
    Suphelenmeleri, tripleri bombaymis cidden :)
    Benim de var bi 30 tane falan ama sukur o boyutta degil bağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum bende severim tespihleri ,farklı taşlardan falan merak salarım ama babaaanem gibi duygusal bir bağım yoktur :)
      Babaannem artık iştahtan kesilmişti,tespihi için :)
      Sonradan aslına döndü tabi :)

      Sil