Merak ettiklerinizi Arayın :)

29 Kasım 2012 Perşembe

DESTİMAL-İ ŞERİF

Peygamber Efendimizin (sav) hırkayı şerifine değerek şereflenen  bu değerli mendil ;
yine çok değerli bir insandan, ailemize hediye edildi.
Şirin kadife bir kutunun içinde gelen bu değerli mendilin önemini vurgulayan birde küçük bir not vardı içinde.
Ne kadar mutlu oldum  görünce anlatamam.
Peygamber efendimizi hatırlatan her şey çok değerli elbet , birde giydiği hırkaya sarılan destimali görüp ona dokunmak çok ayrı bir mutluluk ve huzur gerçekten. 
Rabbim herkese nasip etsin inşallah.:)
Şimdi  kutunun içinden çıkan ve bu destimalin değerini anlatan  notu paylaşıyorum...

( Osmanlı döneminde hırka-ı şerifi yıpranmadan korumak maksadıyla destimal-i şerif geleneği ortaya çıkmış.Hırka-ı şerif özel mühürlü ipek mendillere  sarılır,özel sandığa koyulup öyle saklanırmış.Her ramazanın son 15 günü iki altın anahtarla sandığı devrin padişahı açarmış.Bu sırada sesi güzel müezzinler aralıksız tilavet eder,nihayet mübarek hırka ortaya çıkarmış.
Önce cihan sultanı öpüp yüzüne sürer,peygamberimizin (sav) şefaatini dilermiş.Sonra sırasıyla oradaki büyükler ziyaret ederlermiş.Hırka-ı şerife sarılı destimal ise devrin büyük adamlarına ,padişahlarına ,büyük din adamlarına verilirmiş.Bu mendili alanlar hayatlarının en kıymetli emaneti olarak saklarlarmış.Kimileri kıymetli çerçevelerle çerçeveletir,odalarına asar,hep efendimizi hatırlarlarmış.
Kimileri de ''ölünce mendili üzerime örtün efendimizin teninin değdiği yer yanmaz deyip vasiyet ederlermiş.Kimileri de sevdiği bir çocuğuna çok kıymetli bir emanet olarak miras bırakırmış. )

Bunlarda benim çektiğim fotoğraflar...
Geçenlerde  başıma o kadar kötü bir ağrı girdi ki ,ne yaptıysam geçmedi baş ağrım.
oda da otururken destimal-i şerif gözüme çarptı.Peygamberimizin mübarek tenine deyen her şey şifadır deyip mendili yüzüme ve ağrımın olduğu başıma  sürdüm. İnanırmısınız ne yaptıysam geçmeyen ağrım bir kaç dakika sonra geçti. 
O kadar  farklı bir kokusu var ki  anlatamam :(
sadece hırkasına değen bir mendil böyle kokuyorsa,  Alemlerin sultanı (sav) bulunduğu yerlerde nasıl bir  huzur havası oluşuyordu kim bilir? 
Rabbim maddi ve manevi bütün hastalıklarımıza şifa versin 
ve  cümlemizi Peygamber efendimizin şefaatine nail etsin inşallah.
sevgiyle kalın dostlarr...

13 yorum:

  1. amin canım...

    ya bu çok güzel birşey...
    kimsede olmayan birşey senin ellerinde...
    evet inannırım...
    başının ağrısı bir mendille geçti..
    inanıyorum...
    zaten yürekten inanıcınca herşey gerçek olur...
    çok duygulandım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peygamberimiz (s.a.v) hatırlatan herşey çok özel gerçekten.
      rabbim şefaatine nail olanlardan eylesin inşallh..

      Sil
  2. ne güzel anlatmışsın
    dicek kelime bulamadım
    bu güzellik karşısında kelimeler kifayetsiz kaldı
    sende olması çok güzel birşey
    rabbim dinimizden inancımızdan ayırmasın
    bildiğimizden şaşırtmasın
    canım buarada kelime doğrulamayı kaldırırmısın çok zorluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım...
      amin inşallah.
      bu arada bu bloga yeni geçtiğim için kelime doğrulamayı kaldırmayı unutmuşum:)
      hatırlattığın için sağol canım...
      çok öpüyorum..

      Sil
  3. Çok güzel bir emanet kutsal emanetler kitabındada yer alıyor Rabbim herkese nasip etsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin rabbim herkese nasip etsin inşallah :)

      Sil
  4. İlk kez bugün mukabelede öğrendim destimal mendillerini. Size nasıl hediye geldi, nereden bulabiliriz acaba? Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Nereden bulunabilceği konusunda bir fikrim yok.
      Bende araştırdım ama;araştırılıp bulunacak birşey değil :)

      Sil
  5. selamün aleyküm fatma hanım...
    bende neriman hanımın soracagı soruyu soracaktım?
    bu destimal size hediye mi geldi?
    size hediye eden kişiye sorsanız nereden bulmuş? satılan biirşey değil onu biliyorum da şansımı denemek istedim... sorsanız memnun olurum... teşekkür ederim ALLAH razı olsu sizden..

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel hediye. İnşaallah şefaatine nail olanlardan oluruz.

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Esselamu Aleyküm, bu seneki destimâl törenine katılan bir bakandan ben hediye etmesini talep ettim. 2 aylık emeğim sonucunda talebinizi olumlu karşılıyoruz dediler ve bakanlıktan kargo geliyor. O kadar çok heyecanlıyım ki... İnşallah bana da bu mendil geliyor. Bunu nasıl muhafaza ediyorsunuz? Rabbim razı olsun sizlerden... Allah'ın selameti üzerinize olsun kardeşim.

    YanıtlaSil