Merak ettiklerinizi Arayın :)

31 Ağustos 2013 Cumartesi

NİŞAN BOHÇASI-(ERZURUMLULARIN ÇEYİZ AŞKI) :)

Bu hafta sonu, abimin nişan merasimi olacak inşallah.Bu aralar onun koşuşturması içerisindeyiz ailecek :)
Ben de gelin bohçasında gidecek, çeyizleri ütüleyip yerleştirmekle meşgulüm .Biraz sonra fotoğraflarda göreceksiniz,bunları ütülerken üç dört kilo vermişimdir herhalde :)
Ütüle, ütüle bir sonları gelmedi.Sanki ben ütüledikçe onlar  çoğalıyorlardı :)
Birde fikir olsun  paylaşırım blogda diye 200'e yakın fotoğraf çekmişim herhalde.Onlarında içinden eleme yaptıktan sonra,sonunda bunları ekleyebildimm :)

Çok fazla fotoğraf olduğu için bir,kaç posta bölerek paylaşıcam inşallah :)
Yoksa ne bu post biter,ne benim bünye bu kadar fotoğrafı görmeyi kaldırır :))

Her yörenin kültür ve geleneği farklı olduğu için böyle ''nişan bohçası'' olayları olduğunda çok fazla kendinizi sıkıntıya sokmayın derim.Ve çok fazla beklentiye girmeyin.Her şey dört dörtlük olacak diye bir kaide yok.Mutlaka eksiklikler olur.Karşılıklı ''anlayışlı olmak'' çok önemli.
Kimi yöre insanının kültürün de yoktur mesela ''nişan bohçası'' dediğimiz adet.
Kimi de kendince bir şeyler yapar ama,çok fazla yapma imkanı yoktur.Bu yüzden önemli olan karşılıklı sevgi ve saygıyı yitirmeden bu dönemleri atlatmak.
Bunlar sadece gelenek  yerini bulsun diye yapılan adetler.Olmasa da olur '' bence ailelerin birbirine taktim edeceği en büyük çeyiz  ''karşılıklı saygı ve sevgidir''.
Baki kalacak olan bu değerlerdir.Geçici olan dünya malı değil :)

Neyse efenim konumuza dönecek olursak;her ne kadar modern hayata uyum sağlayıp bu adetler zamanla unutulsa da '' bizim Erzurum insanı için çeyiz sevilerek yapılan ve değerini hiç bir zaman yitirmeyen bir adet  :)
Başlıkta da dediğim gibi ''bir Erzurum'lu için çeyiz aşktır'' :)
Geleneklerimizin bu şekil de yaşatılması da çok hoş bence...

Sevgili anneciğim '' gelinimiz ve ailesine'' gidecek bohça ve hediyeler için çok titizlikle ve severek hazırlık yaptı.İğne gibi basit bir detayı bile, özenle seçip aldı.
Gelinimiz için hazırladığımız bohça..
 Hediyeler biraz fazla olduğu için babam, Erzurum'dan bu ön tarafları deri olan şık sandıkları siparişle getirtti İzmir'e...
Gerçekten hem çok kullanışlı oldu bizim için, hem de görüntü olarak da şık bir sunum oldu bence :)
Bu sandık takımı kurtarıcımız oldu resmen :)
Bu postumuz da  sadece geline giden tülbent,lifler ve patikleri paylaştım.Vakit bulursam yarın kaldığım yerden devam edeceğim inşallah.
Daha bir sürü cici paylaşıcam size.Buralarda olunn :)
Şimdilik görüşmek üzereee :)




























Devamı gelicek inşallah.kendinize iyi bakın yarın yine buralarda olacağımmm :)

7 yorum:

  1. ALLAH MUTLULUKLA KULLANDIRTSIN...ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  2. Önemli olan fazla olması az olması değil de, ne kadar isteyerek, beğenerek yapmış olduğundur. O her türlü kendini belli ediyor zaten. Hiç kimsenin kasmasına gerek kalmıyor ;)

    Yalnız eğer gelininizde İzmir'de oturuyorsa bu kadar patiği mümkün değil giyemez. Bu cici liflerde üç-dört kuşak kullanılır. :) Güle güle eskitsin :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, önemli olan fazla olması değil,gönül hoşnutluğuyla bazı şeylerin yapılmasıdır.
      bu aşamada iki tarafta biraz stres oluyor ister istemez :)

      Son yorumunuza çok güldüm.Allah sizide güldürsün inşallah :)
      (evet gelinimiz de İzmir'de oturacak.Ben de bu kadar yapılmasına karşıyım ama işte gelenek ve görenekler söz konusu olunca engel olamıyorsunuz ailenize :)
      Adet yerini bulsun hesabı, kendilerini kaptırıyorlar çeyiz olayına :)

      Sil
  3. Amin :) Evet bazı şeyler gerçekten gereksiz oluyor ama dediğiniz gibi adetlerimiz. Mesela yemeni kullanan bir insana 30 tane versen olur. (Tamam abarttım.) Ama lif, bana gelen bohçada iki tane vardı ki iyi ki öyleydi. Ama ben kendim kaşınıp annemden 6-7 tane alıp gelmiştim. Aklım başıma gelince napıcam ben bu kadar lifi deyip bir kaç tane bıraktım hala kullandığımızdan fazlası var ama kıyamadım o zaman. Aradan biraz daha zaman geçsin onları da veririm :)

    Patiğe gelince ben üşüyorum ya bohçama konanları giymem diyordum ama baktım öylece duracaklar bari eskisinler modunda kullanıyorum çok da iyi oluyor. :)

    YanıtlaSil
  4. Bana kalırsa, her birinden iki,üç tane yeterlidir.
    Anneme kalırsa, her birinden 50 tane anca yeter..
    Babama kalırsa '' ne yapcanız bu kadar çeyizi '' :)

    ( Erkekler, çeyiz işine farklı açıdan baktıkları için; o süslü,pullu havlular madem kullanılmıyacak, neden bu kadar emek verilir hala akıl sır erdiremiyorlar :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de Erzurumla yeni tanısan biri olarak en çok hayret ettiğim konu çeyiz oldu. Bir hayli fazla çeyiz yapılıyor ce bütün köye dağıtılıyor bohcalar:) Söylemeden geçemeyeceğim bu yörenin insanları çok misafir Perver :) Selam ve dua ile...

    YanıtlaSil