Merak ettiklerinizi Arayın :)

21 Eylül 2013 Cumartesi

ÇALIKUŞU '' AYILA BAYILA OKUDUĞUM TEK ROMAN'' :)

Çalıkuşu ,Reşat Nuri Güntekin'in o mükemmel eseri..

Romanı okuduğumda  henüz ortaokula gidiyordumm :) O zamanlar tam da kış vakitleriydi.Romanı okumak için; havanın kararmasını beklerdim :) (o zamanlarda varmış bir dengesizlik :)
Şansızlık bir de her gün neredeyse elektirik gider,karanlıkta kalırdık o vakitlerde...
 şansızlık diyorum ama,ne hoşuma giderdi o soğuk kış gecelerinde ,yanan sobanın başında ve  mum ışığının altında bu romanı okumakkk :)
bir gün bile ara vermeden, her gün aynı şekilde mum ışığında okudum bu romanı.Gündüzleri '' merakla'' romanın geri kalanını hayaleder,merakdan çatlasam bile gece olmasını beklerdim okumak için :)
O kadar da sadıktım romana :)

Reşat Nuri Güntekin'in tüm romanları etkileyicidir ama,Çalıkuşu'nun bende yeri çok farklı :)

ah Feride ah,ne çektin şu Kamuran'dan :) 
O kadar dedim sana, inanma şu Kamuran'ın sözlerine, yeme dedim getirdiği çikolataları,alma hediyelerini :)
Feride ne zaman ,Kamuran'ın getirdiği çikolataları yemeye başladıysa o zamandan sonra kıza bir haller oldu.Hipnoz etkisi yapıyordu bu çikolatalar kızda.Gerçekleri görmüyordu Feridemm :)
ah Feride ah...

Feride, romanın ana kahramanı.Küçük yaşlarda annesini kaybettiği için, teyzesinin yanında kalmaya başlıyor.Çok yaramaz,hareketli,ağaçlara tırmanan bir kız olduğu için ''çalıkuşu'' diye anılıyor romanda.yatılı bir mektebe başladıktan sonrada babasını kaybediyor Feride.Kamuran'da Feride'nin kuzeni. (romanın sonunda da eşi :) Roman ikisinin aşkını ve aralarında geçen çekişmeleri konu alıyor..
Macera dolu bir roman.İnsan okuduğunda kendisini olayların içindeymiş gibi hissediyor :)

Ne severek okumuştum bu romanı.Hiç bitmesin istemiştimm o zamanlar :)
Bu kadar içten ve güzel bir hikayesi olan bir romandı...
Aydan Şener'in başrol oynadığı ''çalıkuşu'' filmini de   beğenmiştim.Müziği de çok hoştu..Her ne kadar Romanın tadını veremese de,filmi severek izlemiştim :)
Şimdi Kanal D ekranlarında, dizi olarak tekrar dönüş yapıcakmış Çalıkuşu.
Normalde uzun zamandır dizi seyretmiyordum .Hatta bir  seneye yakın oldu.İnsan kanallarda ki saçmalıkları görünce sinirleri bozuluyor.İnsan kendi tarihini,kendi eliyle kötüler mi ?
Sağ olsun bizim kanallar bunu çok güzel yapıyorlar.Bu yüzden dizilerden değil tümden televizyondan soğudumm :)
 Çalıkuşu dizisinin akıbetini bekleyip görücezz...
sevgiyle kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder